Upptäck den härliga känslan när löpning blir lustfyllt – Löpargrupper i Karlstad

Löpargrupp: 60 dagars Challenge

Bli en bättre löpare med fokus på ett bra löpsteg, bra löpekonomi, spänst, intervallträning, uthållighet och styrka. Den här utmaningen håller på i 60 dagar och sista dagen på utmaningen är den 7 oktober. Vi hjälper dig att utveckla din löpning så att du kan nå dina mål med träningen. Vi hjälper dig också med att hitta balansen mellan arbete, fritid och familjeliv. Vi erbjuder dig att delta i en utmaning med Fysall där vi kommer att jobba i ett team för att nå bästa resultat!

Grupp Löpning – Gemensamma träningar

  • Nybörjare/lätt tisdagar kl. 18.15 och söndagar kl. 10.30
  • Medel/Medel+ tisdagar kl. 18.15 och söndagar kl. 10.30

Du väljer själv nivå i vår webbutik

Våra olika grupper/nivåer på löpargrupper

  • Nybörjare: Här ska du anmäla dig om du är helt ny som löpare och där målsättningen är att kunna jogga lugnt i 20-30 minuter utan att stanna. 
  • Lätt: Här ska du anmäla dig om du kan jogga 3-5 km i 7 minuters tempo.
  • Medel: Här ska du anmäla dig om du kan jogga 5-8 km i 6.30 minuters tempo.
  • Medel/Medel+: Här ska du anmäla dig om du kan jogga 8-10 km i 6 minuters tempo.

Vi kommer att dela in gruppen i två grupper (nybörjare, lätt och medel, medel+) på tisdagar när fokus är på intervaller och styrka. På söndagar kommer vi att ha fyra grupper: Nybörjare, lätt, medel och medel+. Detta för att kunna hålla olika tempo och för att alla ska få utvecklas i sin takt. Det gör också att man kan låta dagsformen få styra på söndagar. Ibland är du pigg och går upp ett hack och ibland är man trött, kanske har varit sjuk och sänker ett hack. Det är helt valfritt från gång till gång. 

Var sker träningen med löpargrupper?

Plats varierar mellan Karlstad och på Hammarö och vi tränar ute i alla väder. Varje söndag ger vi information om vart kommande veckas träning kommer att hålla till. Exempel på fina platser som vi tränar vid är Kilenegården, Skutberget, Mariebergsskogen, Alsters Herrgård m.fl.

Gemensamma träningar

  • Tisdagar kl. 18.15 ca 50-60 min. 
  • Söndagar kl. 10.30 ca 60–120 min.

Söndagar: Här joggar du tillsammans med den grupp/tempo du väljer att hänga på. Vi joggar i anpassat tempo till gruppen med flera stopp längst vägen. Dessa pass handlar om att vänja kroppen vid längre belastning och att lära sig att njuta av sin löpning. Vi brukar säga att man ska uppleva inre frid av sin löpning när man är i mål. Då har vi lyckats. 

Vad ingår i träning med löpargrupp?

Vi kommer att arbeta tillsammans i 60 dagar och vi kommer att träna er två dagar i veckan samt ge er verktygen/träningsupplägg för att ni ska kunna utföra två egna träningspass hemma samt hjälpa er att hitta ett sunt förhållningssätt till motion och träning som håller över tid och som leder till en livsstil som kan fungera i ditt liv och som kan ta din till nya nivåer med din träning.

  • 2 övriga pass (som du själv gör hemma) kommer att läggas upp varje vecka.
  • Du kommer att ingå i en sluten Facebookgrupp där alla deltagare ska skriva in när de gjort sina egna träningspass under dessa 60 dagar. Detta för att följa och motivera varandra till att nå sina individuella mål. (Det går att delta utan att behöva ha Facebook, då får man information via mail istället).

Om du väljer att bli en av deltagarna på våra löpargrupper (begränsat antal platser) så kommer du att nå fantastiska resultat under denna tid och framförallt så kommer du att må så mycket bättre! Poängteras bör att ALLA är varmt välkomna att delta i denna utmaning, men det finns ett begränsat antal platser.

Det ställs inga förkunskaper eller liknande och ålder, vikt, kön, erfarenhet, muskelmassa eller fettprocent har därmed ingen betydelse. De gemensamma träningarna kommer att innehålla både styrka, kondition och rörlighet. Hoppas att du vill hänga på denna 60 dagars Challenge för att bli en bättre löpare och för att hitta en bättre balans i ditt liv!

Tränare för våra löpargrupper är Ulrika Sjöwall, Peter Olsson och Malin Lundqvist

Pandemi/Covid-19

Vi följer alla rekommendationer från Folkhälsomyndigheten och Regeringen. Vi kommer att fortsätta med träning utomhus för att främja hälsa, välmående och om det skulle bli speciella restriktioner som gör att vi inte kan bedriva verksamheten i grupp så kommer dessa pass att ersättas med onlineträning. Vi kommer att fortsätta med vår träning för att skapa hälsa.

Rolig, inspirerande och effektiv träning i grupp – utomhus. Med målet att bli lite starkare och må lite bättre än igår.

0
    0
    Varukorg
    Din varukorg är tomÅtergå till butiken